20080401

SMRA Rantau menggarang pada kemunculan sulung!

Selasa, April 1, 2008 - Hari ini merupakan hari perlawanan permainan bola tampar MSSM peringkat daerah Seremban Timur. Pertandingan yang diadakan di Center Court, Paroi, mengundang semua sekolah di dalam daerah Seremban Timur yang berminat untuk berentap di medan gelanggang bola tampar.

SMRA Rantau juga tidak terkecuali apabila dijemput untuk menghantar pasukan bola tampar bawah 15 tahun, bagi kedua-dua kategori lelaki dan perempuan. Setelah hampir sebulan para pemain berlatih untuk mempertingkat kecekapan masing-masing, akhirnya tibalah masa untuk membuktikan hasil usaha mereka selama ini sekaligus membawa nama SMRA Rantau untuk menggegar Center Court, Paroi.

Pasukan lelaki dan perempuan bertolak dari sekolah pada pukul 7.50 pagi dengan diiringi dua orang guru pengiring, En. Mohd Faizal bin Zainal (En. Faizal) dan En. Mohd Amirul Aizat bin Mohd Paiz (En. Amirul). En. Faizal ialah jurulatih utama yang melatih kedua-dua pasukan lelaki dan perempuan bola tampar SMRA Rantau dan juga pengurus pasukan lelaki, sementara En. Amirul ialah jurulatih pembantu yang juga pengurus pasukan perempuan. Dengan menaiki bas yang dipinjamkan oleh Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Negeri Sembilan, rombongan tiba di Center Court pada pukul 8.15 pagi, terlewat 15 minit daripada yang dijadualkan.

Syukur kepada Allah, walaupun sampai agak lewat, namun permainan masih belum dimulakan. Walau bagaimanapun, Center Court telah sesak dengan pemain-pemain bola tampar dari sekolah-sekolah di dalam daerah Seremban Timur. Kelihatan pelbagai aksi-aksi hebat yang dipamerkan oleh sekolah-sekolah yang gah namanya di arena bola tampar seperti Sekolah Dato' Abdul Razak (SDAR), Sekolah Menengah Teknik Tuanku Jaafar (SM Teknik TJ) dan lain-lain. Rasa gentar sedikit terpancar di wajah para pemain SMRA Rantau, namun mereka lebih bijak untuk mengawal rasa takut. Dengan inisiatif sendiri, mereka mencari tempat untuk meletakkan beg masing-masing, mengambil bola dan turun berlatih untuk memanaskan badan di tepi gelanggang.

Bersambung...