20080414

Hebahkan kewujudan kami kepada semua!

Assalamualaikum.

Pihak pentadbir (administrator) laman Sek. Men. Ren. Agama Rantau mengucapkan selamat datang kepada semua pelawat yang tiba di laman kami dan terima kasih atas segala cadangan/idea/komen yang diberikan. Kami amat-amat menghargainya! Terima kasih sekali lagi!

Alhamdulillah, Forum SMRA Rantau yang telah dilancarkan juga telah mula dilawati. Walaupun kebanyakan daripada mereka merupakan pelajar-pelajar SMRA Rantau sendiri, hal ini adalah penting dalam memperkenalkan teknologi berinternet dan dunia teknologi maklumat dan komunikasi (Information & Communication Technologies / ICT) kepada remaja-remaja. Dengan ini, pelajar-pelajar dapat didedahkan dengan dunia forum; tempat yang menyediakan medium untuk mereka berbincang tentang pelbagai topik seperti pembelajaran, mata pelajaran, persatuan, sukan, badan beruniform dan macam-macam lagi. Dengan ini, pelajar-pelajar sekolah agama dapat dibawa menyelami arus kemodenan dan kecanggihan teknologi sekaligus menjadikan mereka tidak ketinggalan di belakang.

Dunia internet merupakan dunia tanpa sempadan. Dalam bidang apa pun, dalam dunia internet, untuk maju, seseorang perlu bersaing, sentiasa membaiki kelemahan untuk menjadi lebih baik serta berfikiran rasional, logik, kreatif dan kritis. Selain itu, kita juga perlu keluar daripada pemikiran dan ideologi yang sempit, menerima kelemahan diri sendiri dengan cara menerima cadangan/idea/komen/kritikan membina daripada orang lain. Kegagalan untuk mengadakan sikap-sikap berikut dalam diri kita hanya membawa kita ke arah kemunduran dan tidak berubah untuk menjadi lebih baik. Seperti simpulan bahasa, "Bagai katak di bawah tempurung".

Oleh itu, kami di SMRA Rantau sentiasa ingin berubah menjadi lebih baik. Pujian-pujian memang menyedapkan telinga mendengar. Secara jujur, kami lebih suka menerima cadangan/idea/komen malah kritikan, asalkan kritikan yang membina. Hal ini demikian kerana dengan cara inilah kami akan mengetahui kelemahan kami, membaikinya dan menjadikan kami lebih baik dari semasa ke semasa.

Untuk merealisasikan matlamat ini, pihak pentadbir SMRA Rantau mewujudkan medium yang sesuai untuk sesiapa sahaja, tidak kira peringkat umur, jantina, ideologi politik, bangsa dan agama untuk tujuan ini. Silalah lawati Forum SMRA Rantau untuk memberikan cadangan, berkongsi idea, memberi komen dan mengkritik asalkan niat anda untuk bersama-sama membantu kami untuk menjadi lebih baik.

Lawatilah Forum SMRA Rantau di

http://smrarantau.proboards51.com

Atau hebahkanlah kepada sesiapa sahaja tentang kewujudan kami di